Nytt våpenrundskriv fra Politiet

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 13. Des 2022

Vedlagt er det nye våpenrundskrivet fra Politiet, greit å sette seg inn i det for våpeninteresserte i jula :-)

Rundskriv_2022_008.pdf




Felt-treninger innendørs Tåsen i november og desember 2022

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 6. Okt 2022

Vi jobber med bemanning av felt-treninger utover høsten (november og desember) på Tåsen. Foreløpig har vi lagt inn 23/11 18:00-20:00 og 21/12 18:00-20:00 med internstevne felt. Vi trenger flere som kan låse opp på onsdager 18:00-20:00 utenom disse dagene. Send en e-post til felt@okts.no hvilke onsdager du kan stille opp som låseperson/håndtere fritrening. Vi legger inn disse onsdagene i kalenderen fortløpende som det meldes inn. mvh Fredrik&Rolf.




Dynamisk mini-rifle

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 9. Sep 2022

Matchene i helgen 10&11/9-22 er kansellert og slettet da interesse ikke finnes.




Skytteradmin viktig for nye medlemmer

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 6. Sep 2022

For at dere skal gå at finne igjen for registrering ved konkurranser/ ha riktig startkort gå inn her og sjekk så ting stemmer/eksisterer. Feks. dere MÅ ha en klubb registrert for pistolskyting.


https://www.skyting.no/konkurranse/skytteradmin-slik-bruker-du-skytteradmin-skyttere/






Innkalling til ekstraordinært årsmøte i OKTS.

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 19. Aug 2022

Ekstraordinært årsmøte blir avholdt 7. september kl.18.00 i Østensjøveien 32.

Bruk (inngang merket Arca Treningssenter). Nærmeste parkering er ved Brynsveien 17.

Bakgrunn: Styret har vedtatt å avholde et ekstraordinært årsmøte for å gjøre
kompletterende valg etter at flere tillitsvalgte har trukket seg fra sine verv.

(Forslaget om innkjøp av elektroniske skiver er trukket, og vil bli fremmet på nytt ved en senere anledning.)

I henhold til § 18 “Ekstraordinært årsmøte“ i OKTS sine lover vil det ikke være anledning til å fremme andre saker enn de som er oppført i denne innkallingen.

Saksdokumentene ligger under "For medlemmer/Referater og dokumenter" på okts.no 




Skytteradmin, app.skyting.no

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 19. Jul 2022

Vi ber alle å gå inn og sjekke så ting ser riktig ut, se link for hjelp og forklarelser, er ting ikke riktig kan det bli problem å melde seg på stevner, få resultater etc..

https://www.skyting.no/konkurranse/skytteradmin-slik-bruker-du-skytteradmin-skyttere/





Norgesfelt

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 14. Jun 2022

Det har vært stille med feltstevner en periode men vi skal prøve og få til noen Norgesfelt stevner, figurer for nye løypen er bestilt og stevnene blir approberte og lagt ut i kalenderen når fått alt på plass.




Referat fra Dynamisk gruppe, møte om Oslo Indoor Open Level 3 Match 2-3 april

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 20. Apr 2022

Referat fra kveldens møte om OIO spring match.
10 stk. Var tilstede. 
Vi gikk igjennom personlige opplevelser fra planlegging, bygging, gjennomføring og rydding. 
Det var flere som fikk masse ny erfaring av å bli med på denne matchen, og lærekurven har vært bratt for alle, på flere plan. 
Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra både nye skyttere og de som har vært med en stund. Det var gode stager og passe utfordrende med flere valg på løsninger. 
Vi fortsetter med modellen med påmelding på ssi for bygging. Neste gang tar vi også med tegning av stager for bygge crew. Så vi får eksakt samme stager som vi sender til IPSC for godkjenning. Pcc sendes som egen godkjenning. Vi sjekker mulighet for å fortsatt score og squadde i samme match som pistol. 
Vi tar et møte i god tid før en level III pistol match til høsten. Vi setter opp liste på roller og fordeling av ansvar på dette møtet. 
Vi lager en sjekkliste som alle følger.
En level III krever også at vi følger alle krav i regelverket. 
I forkant rydder vi alle baner på Tåsen og St.Hanshaugen så byggecrew kan fokusere på bare å bygge. Vi setter opp egne "rydde crew" både før og etter matchen. Det var mange som ikke møtte til jobbing og neste match tar vi en ringerunde for å verifisere om det passer. 
Vi fortsetter med 2 stager pr. Bane (ikke hotrange) og 10 skyttere pr. Squad. Ved behov kan vi utvide til 13.
Vi kjører 20% ekstra mannskap så vi er dekket ved eventuelt frafall av ro/crew.
Prematch Fredag er satt av til langveisfarende ro/crew. Vi unngår speedticket i mainmatch. 



Skytteradmin/app.skyting.no/info om startkort fra Skytterforbundet

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 17. Feb 2022

«Oppdatert startkort for 2022 kan du sjekke, laste ned eller skrive ut fra SkytterAdmin, https://app.skyting.no. Du logger enten på med Vipps eller ved å klikke knappen «Idrettens ID» og bruke samme brukernavn/passord som du har på Idrettsforbundets «Min Idrett». Inne på SkytterAdmin finner du startkortet ved å klikke navnet ditt i venstremenyen.»

 Oppdatert: her er lenken til brukerveiledningen: Slik bruker du SkytterAdmin: Guide for skyttere





Godt nytt, lettelser i koronareglene

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 1. Feb 2022

  • Organiserte idretts- og fritidsaktiviteter kan foregå som normalt både innendørs og utendørs for alle aldersgrupper, med kontakt der det er nødvendig.
  • Toppidrett kan gjennomføres som normalt.


Link til regjeringen




Dynamisk mini-rifle og rifle Ringerike

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 20. Jan 2022

Melding fra Ringerike Pistolklubb(RPK)


Kan du informere i klubben at vi (RPK) har lvl II Minirifle den 26 Febr og lvl II rifle den 27 Febr. Trenger skytende RO’er. Påmelding fra Søn 23 Jan kl 0800.


https://shootnscoreit.com/event/22/14156/

https://shootnscoreit.com/event/22/14192/





Nå kan vi trene innendørs igjen med noen restriksjoner

Postet av Oslo Kommunale Tjenestemenns Skytterlag den 13. Jan 2022

Det som gjelder oss er kopiert til tekst nedover, for full info se link, vi etterstreber å holde anbefalningene. 

Gjelder fra midnatt natt til fredag 14. januar. 

Organisert idretts og  fritidsaktiviteter

Voksne over 20 år:

Innendørs er det anbefalt maks 20 personer og 1 meters avstand. Ved intensiv trening bør det tilrettelegges for 2 meters avstand

Voksne kan utøve aktivitet utendørs som normalt, med kontakt der det er nødvendig


Link til regjeringens pressmelding:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-letter-pa-tiltakene/id2895460/




2 Kommentarer